İlkbaharda Doğa Yürüyüşü Şart - İlkbaharda Doğa Bir Başka Güzeldir

İlkbaharda Doğa Yürüyüşü Şart - İlkbaharda Doğa Bir Başka Güzeldir

İnsanın havasını değiştiren enerji dolu bir mevsime girdik hafta sonlarını evde temizlik yapmak veya aile ziyaret etmenin dışında doğanın temiz havası ile ciğerlerinize bayram ettirmeye ne dersiniz bilemem ama ben yaptım.

Yakınlarda varsa kendinizi kırlara atmanın tam zamanı. İlkbahar sevincini benim kadar yaşayan var mıdır bilmiyorum ama önleminizi aldıysanız tertemiz bir hava ile doğanın yeniden uyanışına şahit olabilirsiniz.

Açmış olan limon çiçeklerinin taze kokusu, arıların çiçeklerin etrafında dolaşmaları, kuşların sesi ve tabiatın o saf kokusu nereye bassanız yeşeren çimenler, yeşerin çimenlerin içinden boy gösteren yeni açmış çiçekler insana ayrı bir huzur veriyor.

Temiz hava almak istiyorum diye ara sıra söyleniriz özellikle kışın yanan sobalardan neredeyse yaşadığınız şehrin üstü görünmez hale gelir işte artık ilkbaharda bu olmuyor sökülmeye başlanan sobalar ile birlikte ilkbahar yağmurları ve ardından içinizi ısıtan güneş açınca ve kuru dallar da yeşerin çiçekler ve yapraklarla temizlenen hava ohhhhh mis.

Kır gezileri büyük alışveriş merkezlerine tercih edenlerdenim malum bir çok insan hafta sonlarını avmlerde geçirmek ister benim bu haftaki tercihim kırlar oldu tam pikniklik bir hava ve çiçekler kokusunda yürüyüş harikaydı deyimi yerin deyse.

Bu mevsimin kokusunu saklayabilsem yapardım sanırım. İlkbaharda birçok yürüyüş düzenlendiğini de altını çizeyim bulunduğunuz şehirde bu etkinliği yapanlar mutlaka vardır ama bizim tercihimiz aile oldu aile ile biraz daha özgün olsanız da doğa yürüyüşü ile yapılan yürüyüşler ayrı bir zevkli olduğunu söylemeliyim doğa tutkunları için vazgeçilmez oluyor.

Doğadaki bu anı kaçırmayın derim eğer gezmekse maksat ilk tercihiniz doğa ve en yakınınızda olan yaylalar olabilir bu mevsimde.

Büyük şehirlerde yaşayanlar için alternatif olacak fikirlerimde var renk renk korunmuş ve el ile emek verilen bakılan her mevsim temizlenen korular… büyük şehirlerin ciğerleri gibi görürüm eğer uzak yerlere ulaşım ve küçük bebeği olanlar varsa o zaman sizlerde bu mevsimdeki güzellikten mahrum kalmayın şehrinizdeki korulara doğru yola çıkmalısınız ilk fırsatta.

Her ağacın çiçek açma mevsimi farklıdır ama bu mevsimde birçok meyve ağacının tam zamanı erik, şeftali, ayva elma, gibi ağaçlar çiçek açmıştı ama izinsiz bahçelere girmedik ama ilerledikçe kırlardaki güzellik ayrı bir yeri vardı deyimi yerindeyse

Doğada iştahınızı da açıyor evde olsanız iki lokma ile doyabilirsiniz belki ama doğada bu aynı olmuyor yani yürüyüşe çıkacaklar uzun kalmayı düşünüyorsanız yanınızda atıştırmalıklarınız olsun.
Kırlarda ulaşmak için bi hayli kilometre kat ettikten sonra buda sorulur mu diyorsanız hemen önerilerimi sıralayım. Kebap yapmak için gitmeyin ne olur doğaya tamam onun yerine ayrı ama doğada temiz hava ve bedeninize zaman ayırmak ve temiz havadan daha çok nasiplenmek istiyorsanız küçük bir piknik sepeti hazırlayın derim. 

Doyurucu gıdalar tercih edebilirsiniz. Sandaviçler, ekmek arası, meyve, termos çay veya kahve, su almalısınız ama doğal kaynak suları olduğu için tercih de etmeyebilirsiniz. Elinizin altında yara bandı olası kazalara karşı insanın doğal hayatta başına ne geleceği pek  de belli olmuyor ben çiçek koparayım derken elimi dikenli bir bitkiye taktırdım iyi ki önlemimi alıp gitmiştim.

yürüşüş boyunca birkaç kuzu sürüsü, keçiler, köpekleri de geçtik hali ile doğa o kadar canlıyı barındırıyor ki en uğur böceklerini nasılda unuttum anlık fotosunu çekmeyi L

Doğadaki gezimizden bir kaç kare fotoğrafla özetleyim günü:


Kupkuru dalların arasında dağda doğal ortamda yenmeyen meyveleri olan çiçekler açmıştı bildiğim kadarı ile yenen bir meyve ağacı değildi zaten doğal ortamda açmıştı öyle bir güzellik vardı ki sizlerle paylaşmadan edemedim.

Bu mevsim artık evde kalma mevsimi değil doğa tutkunları için yürüyüşün temiz havanın tadını doya doya çıkarma zamanı.


Doğada yürüyüş bir keyifti benim için yanında sevdikleriniz varsa değmeyin keyfinize. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar