Kıbrıs Tatlısı Tarifi - Kıbrıs Tatlısı Nasıl Yapılır?

Kıbrıs Tatlısı Tarifi Kıbrıs Tatlısı Nasıl Yapılır? Kıbrıs’tan bir lezzet denemek isteyenler buraya:
Bugün bloğumda güzel ülkemin bir çok insanı olan Kıbrıs’tan bir tarifle merhaba diyorum Kıbrıs denilince akla gelen bir çok şey var belki ama bu tatlıda denemeye değer doğrusu.

Günlerde aranan tarif burada bayanlar bu gün kolay lezzetli ve bereketli bir tatlı tarifi paylaşalım istedik tarifi tattım tatmasına ben yapmadım ama tarifi adım adım aşama aşama aldım. Kıbrıs tatlısı denen bu tatlının içinde un yok onun yerine galeta unu var ve bol bol Hindistan cevizi tam çocukların bu tatlıyı sevdirmemiz gerek sanırım içinde bol bol ceviz olan bu tatlı bir çok yerde oldukça meşhur.
Kıbrıs tatlısı bereketli bir tatlı şerbetli bir tatlı olmasına rağmen şekeri aşırı olarak yoğun olmayan bu tatlı içiniz rahat yapabilirsiniz.

Ben bunu ufak bir toplantıda tattım ve gerçekten enfes bir lezzetti diyebilirim genç kızlar hazırlamış bu tarifi ben o yaştayken bu kadar hamarat değildim sanırım imrenmedim değil onlara neyse tarife geçmeden önce birkaç söyleyeceğim var hepsi o.

Kıbrıs tatlısını üzerine krem 2 paket krem şanti yapmışlardı ama asıl tarifte krema hazırlamanız gerek ben krema tercih etmenizi öneririm tarifin doğal hali bu ama vakti olmayanlar ve pratik olsun diyenlere tabi ki krem şanti diyorum. Kıbrıs Tatlısı yapacak olanlara işte tarifi.

Kıbrıs tatlısı İçin Gerekli Malzemeler:
4 adat yumurta
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı su
1,5 su bardağı galeta unu
1,5 su bardağı Hindistan cevizi
1,5 su bardağı ince dövülmüş ceviz
1,5 paket kabartma tozu
1,5 paket vanilya
Kıbrıs Tatlısı Şerbeti İçin Malzemeler:
2 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
Kıbrıs tatlısı Kreması İçin Malzemeler:
1 litre süt
1,5 su bardağı şeker
2 çorba kaşığı nişasta
2 çorba kaşığı un
1 paket vanilya
1 paket hazır krema
1yemek kaşığı tereyağı

Kıbrıs Tatlısı Hazırlanışı:

Hindistan cevizini, galeta ununu, dövülmüş ceviz, kabartma tozunu ve vanilyayı bir derin kasede iyice harmanlayalım kenara alalım.

Yumurtalarla şekeri Kıbrıs tatlısının harcını yapacağınız geniş ve büyük bir kapta kırın yumurta iyice köpük köpük oluncaya kadar çırpın üzerine sütü ekleyin ve karıştırın, sıvıyağını ekleyin yine çırpın, suyu ilave edin yine çırpın,

Çırpılmış harcın üstüne az önce hazırladığımız galeta unu karışımı ilave edelim ve iyice çırpalım Kıbrıs tatlısının keki hazır yağlanmış fırın kabına dökün ve fırını yerleştirdikten sonra fırını çalıştırın kademeli olarak fırın ayarını yükseltin. Önce 100 10 dakika sonra 150 ve en son olarak 200 derecede içi çiğ kalmayacak şekilde pişirin.

Üzerine şerbeti önceden hazırlayalım daha doğrusu Kıbrıs tatlısının kekine başlamadan önce ocağa koyarsanız kekiniz fırından çıktığında şerbetiniz ılımış olacaktır.

Şerbet malzemelerini derin bir tencerede alalım ve şeker eriyene kadar karıştıralım kaynamaya başladıktan sonra 10-15dakika kaynaması yeterli olacaktır.

Fırından çıkan Kıbrıs tatlısının üstüne şerbeti gezdirelim ve şerbeti içine çekmesi için dinlendirelim.
Üzerine dilerseniz krem şantide yapabilirsiniz ama illaki krema yapmak isterseniz tarife geçiyorum hemen.
Kıbrıs tatlısı kreması hazırlanışı.
1 litre sütü, unu, nişastayı, şekeri ve vanilyayı ilave ettikten sonra tencerede kaynamaya başlayana kadar çırpma teli ile karıştıralım.

Kaynamaya başladıktan sonra altını kapatalım içine tereyağını ve kremayı alalım ve birkaç dakika mikserde çırpalım.

Soğuyan Kıbrıs tatlısının üzerine yayarak dökelim kremayı düzeltelim ve buzdolabında 2 saat dinlendirelim streç film sarmayı unutmayın tatlımız dilim istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar