Yeşil Mercimekli Bulgur Pilavı Tarifi- Yeşil Mercimekli Bulgur Pilavı Nasıl Yapılır?

Yeşil Mercimekli Bulgur Pilavı Tarifi- Yeşil Mercimekli Bulgur Pilavı Nasıl Yapılır? 
Mercimekli pilavı çocukken kimse bana yediremezdi nedense kendi çocuklarım da çok iştahla yemiyor yılda en fazla dört beş defa yaptığım pilav çeşitlerinden birisidir. Mercimekli pilav tarifinde aslında bilindik bir tarif bir çok kişi için oydukça basit bir tarif olmasına rağmen bir çok kişi yalnız tüketmez bu yemeği kalabalık sofralarda daha lezzetli olur yanında sumak turşusu ve biber olmazsa olmaz bu tarif için. Yeşil mercimekli bulgur pilavı varsa orada mutlaka turşu olmalı turşu çeşidi fark etmez ama en çok tercih edileni lahana ve biber olur acı sevenlere için süs biber tercih edilir.

Mercimek kuru baklagiller arasında yerini alıyor ve oldukça besin değeri yüksek bir baklagildir ama sofralarda fazla görmeyiz. Böreklerde, pilavlarda, salatalarda, kullanılan mercimeğin fazla tarifi ne yazık ki yok. Mercimek lif yönünden oldukça zengin ama sindirimi uzun süren ve kana karışma süresi de oldukça yavaştır. Anne sütü için önemlidir emziren anneler rahatlıkla tüketilebilir ama bebeğiniz gaz sorunu varsa içine kimyon atarak tüketmelisiniz. Kansızlıkla ve diyet yapanlar için harika bir besin olarak değerlendirebilinir. Yeşil mercimek tariflere göz atmama rağmen fazla tarif göremedim kendimde 5-6 tarif biliyorum zaten onları da en kısa sürede yüklemeye çalışacağım.

Yeşil mercimekli pilav köy bulguru ile deneyin derim çok daha lezzetli bir tat ortaya çıkıyor o zaman. Yeşil mercimekli bulgur pilavını yapacak olanlar nelere dikkat etmeli sorusuna gelirsek zamanınız varsa mercimeği elinizi yakacak kadar sıcak suda önceden bekletin vaktiniz yoksa direk kaynar suda haşlayabilirsiniz.  

Yeşil mercimekte gaz yapacaktır bu yüzden yerken veya haşlarken kaşık ucu ile kimyon ilave edebilirsiniz.

Yeşil mercimekli pilav hazırlanışı uzun sürmediğinden ve sıcak tüketilmesi gereken bir pilav olduğundan sofra hazırlığınızda en son yeşil mercimekli bulgur pilavını yapın sıcak sıcak sofrada daha güzel tüketilecektir.

Yeşil mercimekli bulgur pilavını sevmeyenler için alternatif yok mu?  Var tabi ki bulgur yerine pirinç kullanabilirsiniz ayrı bir lezzet çıkıyor otaya tarif aynı uygulamanız yeterli olacaktır ama pirinci tuzlu ve limonlu suda ıslatmayı unutmayın.

Yeşil mercimekli pilav yapacak olanlara alternatif olarak zeytinyağı tüketemeyenler mısırözü tercih edebilirsiniz.

Yeşil mercimekli bulgur pilavı tarifimize buyurun umarım beğenirsiniz.

Yeşil Mercimekli Bulgur Pilavı İçin Malzemeler:
1 su bardağı yeşil mercimek
1 kase iri bulgur
1 su bardağı zeytinyağı
1 adet orta boy soğan
Tuz
Servis için turşu.
2,5 kasa sıcak su (bulguru ölçtügünüz kase ile)
Haşlamak için sıcak su




Yeşil Mercimekli Bulgur Pilavı Hazırlanışı:

Mercimekleri ben ıslatmaya vaktin olmadığı için iyice yıkadım ayıkladım ve direk olarak kaynar suyda haşlamaya aldım

Haşlanan mercimekleri suyunu süzdüm ve tencereye bulguru öçlüğüm kase ile 2,5 kase kaynar su ilave ettim üzerine mercimekleri boşaltım, üzerine bulguru da ilave ettim bu aşamada pilavın tuzunu atalım tuz ayarını kendi ağız tadımıza göre atalım.

Pilavın in kısık ateşte demlene demlene pişmesi için bırakalım.

Soğanı iri bölelim ve ince ince doğrayalım zeytinyağını tavaya alalım ısınan zeytinyağının içine soğanları ilave edelim ve kavrulmaya bırakalım.

Pişen yeşil mercimekli bulgur pilavını ocaktan alalım ve üzerine kavrulan soğanı boşaltalım burada dikkat edelim yağ sıçrama yapıyor.

Sonra yavaşça karıştıralım ve demlenmeye alalım.5-8 dakika demlenen pilav afiyetle tüketebilirsiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar