Tuzda Tavuk Tarifi-Tuzda Tavuk Evde Nasıl Yapılır?

Tuzda Tavuk Tarifi-Tuzda Tavuk Evde Nasıl Yapılır? En Pratik Tuzda Tavuk Tarifi
Hatay’ın yemekleri arasında ün yapmış pişme süresi oldukça uzun süren ama lezzeti de parmak ısırtan cinsten yemeğimizi sizde evlerinizde tam olarak değil de eh işte dedirtecek bir lezzette tüketmek istiyorsanız işte çok özel tuzda tavuk tarifimiz.

Tuzda tavuk Hatay, mutfağına ait bir yemek reyhanlı ilçesinde ilk olarak yapılan tarif sırrını hala ustalar vermiyor hangi baharatları kullandıklarını da bir sır gibi saklıyorlar.(para teklifi yapanlar bile olmuş) Hatay’a yolunuz düşerse bu lezzeti yemeden gitmemeniz gerek özel tatlardan birisi. Günümüzde çok yerde yapılan tuzda tavuğu ev tipi malzemelerle yapmak zorunda kalıyoruz nedeni ustaların lezzetini sır gibi saklamaları biz ev hanımları hemen öğrendiğimiz pratik ve işe yarar tariflerimizi zevk ile paylaşırken işletme sahipleri ser verip sır vermiyorlar. Hatay’da merkezde bu tarifi yapan Hatay mutfakları var ama en hakiki tarif tabi ki Hatay’ın reyhanlı ilçesinde yenir demeden geçemeyeceğim.

Gelelim benim yaptığıma tarif oldukça lezzetli ama hakkıyla bu işi yapan ustaların yanından geçer mi diye sorarsanız bunu bilemiyorum karşılaştırma yapacak kadar usta değilim derim çünkü tarif sadece aşçı olan birisinden bir defa gördüm ve uyguladım. Tavuk pişmiş hali tabiri caiz ise lokum diyebilirim o tuzun altındaki aldığı lezzet enfes. Tavuk kendi yağı ile buluşmuş ve tuz arasında sıkışık kalan tavuk adeta lokum kıvamında ağzınızda kendiliğine dağılıyor tuzu yok tuz ekeleyip tüketiyorsunuz sonra koyduğunuz tuz tavuğa lezzet katmış ama 7 kilo tuzdan gram tuz içine sinmemiş. Gelelim yapması pratik ama pişmesi uzun tuzda tavuğumuza.

Burada her şeyden önce aldığımız tavuk ve kaya tuzu çok önemli tuzu kalın sanayi tipi gıdalar için kullanılan salamuralık tuz olacak marka belirtmem gerekirse billur tuz buldum ben ve 10 kiloluk satılıyor sanırım oldukça da uygun fiyat 3 kilo kadarı arttı onu da turşularda kullanırım artık.

Tavuk da tuz kadar önemli tavuğu burada kestirip almakta mümkün ama hazır tavuk kullanmak zorunda kaldığım için genelde tercih ettiğim markalardan birisi olan Mudurnu piliç’ten aldım.
Mudurnu piliçi tercih etmemin sebebi GDO’suz olması ve antibiyotik olmaması oluyor sade Mudurnu tavuk tercih etmiyorum bir çok markanın beyaz et ürünlerini tüketirim hangi marka denk gelirse diyemem elbet ama rekabet ile birçok marka daha sağlıklı tavuk ürettikleri için gerçekten içimiz daha rahat alabiliyoruz. Pilicin doğal yetiştiği GDO’suz olduğunu nasılda belliydi üzeri nar gibi kızarmıştı ve et gerçekten ağızda dağılıyor ama doğal yetiştiği için antibiyotik veya ağır kokular bırakmıyordu. Bazen küçük bir şehirde yaşamanın en keyifli yanlarından birisi de hala taş fırınlara yakın olmak oluyor pişirmenin ne demek olduğunu bir kez daha anladım taş fırınlar iyi ki varsınız.

Tuzda Tavuk İçin Gerekli Malzeme:
1 adet tavuk (2 kiloluk Mudurnu piliç)
7 kilo kalın salamuraylk billur tuz
Dağ kekiği
1 adet soğan
Yuvarlak büyük boy fırın tepsisi



Tuzda Tavuk Hazırlanışı:
Tuzu tepsinin altına bir parmak kalınlığında yayalım ve elimizle düzeltelim bastıralım.

Tavuğu iyice yıkayalım iç kısmına soyulmuş bir adet soğanı yerleştirelim.

Üstüne kekiği her tarafına yayalım.


Tepsinin tam ortasına yerleştirelim ve tuzu tepeden başlayarak elimizle avuç avuç koyalım ve elimizle açık kalan kısımları kapatalım tuzu bir tepe yapıyormuş gibi tavuğun her tarafına yerleştirelim elimizle düzeltelim ve şimdi sıra taş fırına gitmek için yola koyulsun. 

Gerisi 2 saat beklemek olacak.

Fırına 2 saat piştikten sonra geriye en zor kısmı kalıyor neyse ki ben tuzu ıslatmamıştım çok kolay kırdı eşim tuzu.

Tuz çok az çatlamış oradan başladık  tavuk etrafını kırdıktan sonra tavuğu alt kısmından dağılmadan çıktı en korktuğum şey ye tuzu kıramasaydık dedim ama öyle olmadı bir kaç kez çekicide kullandık ama çok şiddetli değil sonuç görseldeki gibi enfesti keşke tüm okuyucularıma ikram edebilseydim.L

Gerçekten denemeye değer özel bir tat oldu denemek isteyenlere şiddetle tavsiye ediyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar