Patates Mantısı Tarifi-Patates Mantısı Nasıl Yapılır?

Patates Mantısı Tarifi-Patates Mantısı Nasıl Yapılır? Pratik Patates Mantısı Tarifi
Patates ile yapılacak o kadar çok çeşitli yemekler var hepsi birbirinden farklı pişirilir yapılır ve birbirinden farklı lezzetlere sahipler. Patates doyurucu oluşu bir çok sebze ve et ile uyumu yönünden hergün sofrada görseniz bıkmayacağınız bir lezzet diyebiliriz. Patates ile lezzetli bir ara sıcak olarak servis edeceğiniz bir tarifde benden. Bu tarifi denemeden önce biz bunun bir benzerini kahvaltılarda yapardık diye düşündüm aşağı yukarı yakın bir tat bekliyordum açıkçası ama öyle olmadı. Ben tarifi demeden ve tattırmadan yorum almadan yayınlamaktan hoşlanmıyorum mutlaka lezzetini damak tadına güvendiğim birsine tattırıyorum arkadaşlarımın bana attıkları yemekler hakkında tüm bilgileri almadan sıralamasını tarifini yapıp aşamasında nelere dikkat ettiklerini öğrenmeden tarifi vermemeye özen gösteriyorum umarım tariflerimi deneyenler tam olarak bekledikleri lezzete ulaşırlar. Her zaman soru ve yorumlarınızı bekliyorum.
Patates Mantısı İçin Gerekli Malzemeler:
 1 kilo patates
2 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı salça
3 yemek kaşığı sıvıyağ
Bir tutam maydanoz
1 çorba kaşığı pulbiber
Karabiber
Kimyon-Tercih ederseniz
Tuz




Patates Mantısı Hazırlanışı:

Patatesleri iyice yıkayalım haşlayalım. Haşlanmış patatesleri kabuklarını soyduktan sonra çatal ile ezelim. ( Rende ile rendelemeyin kesinlikle yoksa patatesler sünüyor ve şekil veremiyorsunuz)

Bende plastik ezici vardı onu kullandım çok pratik oldu derin bir kaseye ilave edelim.

Maydanozu yıkayalım ve incecik kıyalım. Patateslerin üstüne ilave edelim.

Pulbiber, karabiber, tuz, kimyon 1 yemek kaşığı sıvı yağ koyduktan sonra elimizle yoğuralım.

Ben slikon kek kalıbı kullandım şekil vermek için doldurdum ve ters çevirince yapışmadan çıktı.

Servis tabağına direk olarak yerleştirdim.

Yoğurda 1 adet yeşil sarımsak doğradım tuz atalım ve iyice çırpalım hazırlamış olduğumuz patates mantılarının üzerine dökelim.

Geriye kalan iki yemek kaşığı sıvıyağı sos tavasına alalım ve üstüne biber salçasını ilave edelim ezelim ve kokusu çıkmaya başlayınca ocaktan alalım.

Üzerine gezdirelim ve servise hazır.

6-8 kişilik olarak yeterli oluyor.

Not:Yoğurdu bol kullandım sarımsakla ve sosla buluşunca daha lezzetli oldu siz dilerseniz daha az kullanabilirsiniz.

Püf Noktası: yoğurdu sulu kullanmayın hayal kırıklığı yaşarsınız susuz yoğurt ve oda sıcaklığında olmasına özen gösterin yoksa sosla birlikte kesilir ve sulanır.


Yorumlar

Popüler Yayınlar