Fincanda Kahve Nasıl Yapılır? Fincanda Kahve Tarifi

Fincanda Kahve Nasıl Yapılır? Fincanda Kahve Tarifi:
Ben kahveyi en çok közde severim tadı lezzeti ağır ağır pişmesi ve oduna ait has lezzetinin yemeklerde olduğu gibi  kahveye kattığı lezzet gibi. Közde kahveyi özlemişim en kısa sürede onu da paylaşırım. Bugün közde kahve yapamasam da daha farklı bir sunum ve pişirme şeklini paylaşmak istiyorum kahveyi direk olarak ocakta pişirmek evet evet bunu bir çoğunuz duymuşsunuzdur eminim. Bende ilk olarak denedim tadı bu kadar güzel olacağını beklemezdim diyebilirim uzun zamandır arkadaşlarımızla her fırsatta dile getirdiğimiz ama her zaman alıştığımız pişirme yöntemiyle yapıyoruz ben bugün denedim ilk fırsatta kızlar size de pişireceğim. Tadına doyum olmayan kırk yıl hatrı olan kahveyi bide böyle pişirmeye ne dersiniz.

Kahveyi nasıl severseniz sevin nasıl içerseniz için fark etmez: acı kahve, açık kahve, karıştırılmış kahve, çikolatalı kahve, damla sakızlı kahve: bardakta, duble, fincanda, akşam, sabah, öğle hiç önemli değil yeter ki içerken sevdikleriniz ile olun, yalnız olmayın en önemli unsur bu sanırım kahveyi yudumlarken yapılan sohbet gibisi yoktur.
 Fincanda Kahve İçin Malzemeler:
En önemlisi sevgiyle yapmak  gerisi tefarruattırJ
1 tatlı kaşığı  kahve (Mehmet efendi kullanıyorum ben ama taze çekilmiş olanlarda enfes)
1 çay kaşığı şeker
1 fincan su
Ve ocak üstü aparat
1tane kurdan






Fincanda Kahve İçin Malzemeler

Kahve, su ve şekeri buluşturalım ve yavaş yavaş 1 dakika kadar karıştıralım.

Ocağa alalım kısık ateşte yine 1 dakika daha karıştırmaya devam edelim.

Artık geriye pişmesi kalıyor.

Kısık ateşte yavaş yavaş pişmeye başlayan kahvenin başında olun çok kolay taşıyor.

Kaynamaya başlayınca altını kapatın ve fincana sakın dokunmayın.

Kaynaması kesilince yine altını açın bir defa daha kaynamaya başlayınca yine altını kapatın.

Servis yapacağınız tabağa mutfak eldiveni veya bir tutacakla alın.

Sakın hemen tadına bakmaya kalkmayın dudağınız olası yanmaması için 1-2 dakika kadar beklemek gerekiyor.


Sonrasında harika bir lezzet yudumlamaya hazır olun afiyet olsun, hadi sevdikleriniz ile kahve içmeye.

Not: kalp şeklini kurdan yardımı ile yaptım çok kolay oldu tavsiye ederim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar