Üzüm Reçeli Tarifi

Üzüm Reçeli Nasıl Yapılır?
Üzümü kütür kütür yiyenleriniz vardır aranızda doğal olarak yetişen ilaçsız organik tarım diye adlandırılan ne varsa bizim köyümüzde var çoğunlukla. Balarımız yok öyle ama dedelerimizin ektiği asmalardan koparıp yediğimiz üzümler var. Bizim memlekette kavak ağaçlarının ve defne ağaçlarına dibine ekerler asmaları üzümlere doğal olarak uzamalarını hedeflemişler hiçbir emek etmeden üzümleri budamadan bile üzüm almışlar böylelikle yıllarca. Babam yine misafir olarak geldiğinde yine kavak ağacından toplayıp getirmiş bir sepet birazını yedik doğal olduğundan ilaçsız oluşu bile lezzetini ikiye katlamıştı. Üzümü bu mevsime kadar hiç ilaç vurmadan kendi doğal hali ile kalmasındanmıdır nedir pek bi şekeri yerinde bundan iyi reçel olur dedim iki veya 3 küçük çekirdeğini görünce hemen bu reçel tam benlik dedim. Üzüm reçelinde iki veya üç tane çekirdek varsa o üzüm reçelinin yemeye doyamazsınız sebebi çekirdekler içinde fındık tadı verirde ondan hadi bakalım organik reçel yapmaya.
Üzüm Reçeli İçin Malzemeler:
1,5 kilo üzüm
1 litre su
4 su bardağı şeker



Üzüm Reçeli Hazırlanışı:

1-Üzümleri iyice yıkadım ama hiçbir şey çıkmadı ama yinede yıkamakta fayda var tabi üzümler küçük taneli olduğu için en çok zorlandığım şey ayıklamak oldu tek tek taneledikten sonra yapacağım tencereye doldurdum.

2-(Tencereyi temiz olmasına rağmen reçel yaparken tencereyi tekrardan bir kez çifler iyice durularım annem tatlı yapacağın tencereyi iki kere yeniden yıkar derdi anne sözü dinlerim ben ama.)

3-Üzerine 2 su bardağı şekeri ilave ettim ve üzümü tencerenin içinde salladım tüm üzüm taneleri şekerle buluştu.

4-Üzerine 2 su bardağı şekeri de ilave ettim ve ağzını kapatarak 4 saat dinlenmeye aldım.

5-Artık pişmeye hazır şeker ile karamelize olmuş reçel çok kısa bir sürede pişecektir.

6-Üzerine 1 litre sıcak su ilave ettim ve kaynamaya aldım 45-dakika pişirdim ama bu sizin üzüm cinsinize göre değişebilir.


7-Sıcakken cam kavanoza aldım ve ters çevirdim. Soğuyunca düzelteceğim tarif sıcak sıcak size yazayım dedim hala soğumadı ama sabah kahvaltı sofrasında olacağı kesin.

8-Not:ben limon tuzu tercih etmedim güneşe de koymuyorum ama tercih meselesi benim reçellerim böylede uzun süre dayanıyor ama her zaman sıcak olarak koyup tüketmek istediğim tarihe kadar sıfır kapak sayesinde koruyorum açtıktan sonra buzdolabına.

Yorumlar

  1. http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-yiyecek-icecek-sarkuteri-100-organik-d-karadeniz-kackar-daglari-macahel-bali-242646693/detay/


    YanıtlaSil
  2. http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-yiyecek-icecek-sarkuteri-100-organik-d-karadeniz-kackar-daglari-macahel-bali-242646693/detay/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar