Tavuklu Patlıcan Dolması Tarifi

Tavuklu Patlıcan Dolması Tarifi:
Dolmalık patlıcan yeni sezon ikinci ürünleri pazarda bol miktarda bulunan tezgahlarda manavlarda ve marketlerde her yerde mor patlıcanı görmek mümkün sonbahar mevsiminden sonra uzun bir kış boyu sürecek olan ve bol bol mevsiminde tüketmemiz gereken sebzeler arasında olan patlıcanı bide dolma yapalım diyerek başladık içlerini çıkarmaya. Kaşık yardımı ile çıkarırım ben hep oymak biraz daha zahmetli oluyor sizde kaşık yardım ile kısa sürede içlerini temizleyebilirsiniz. Tavuklu patlıcan dolması yiyenleriniz varsa mutlaka vardır bide benim tarifimi deneyin.
Tavuklu Patlıcan Dolması İçin Malzemeler:
1 kilo patlıcan
1 kilo tavuk parça, kanat, but, fark etmez
İçi İçin:
2 su bardağı pirinç
1 adet domates
1 adet soğan
1 baş sarımsak
1 tutam maydanoz
1 tatlı kaşığı nane
1 çy kş karabiber
Domates salçası
Biber salçası
1 çay bardağı sıvıyağ
Tuz
2 adet domates kapak yapmak için:


Tavuklu Patlıcan Dolması Hazırlanışı:

1-Patlıcanları oyalım ve tuzlu suya alalım, iç malyzemesi için pirinci yıkayalım içi hazırlayacağım leğene alalım.

2-Domates, soğan, sarımsak, maydanozu ince olarak doğrayalım pirinçlerin üzerine ilave edelim.
Baharatları ve salçaları ilave ettikten sonra sıvıyağ koyup iyice karıştıralım.

3-Tuzunu damak tadınıza göre ayarladıktan sonra tencerenin alt kısmına tavukları yıkayıp yerleştirelim.

4-Üzerine patlıcanları yarıya kadar dolduralım ve domates ile kapatıp sıralı bir şekilde yerleştirelim.

5-Üzerine çıkmaya yakın su ilave ettikten sonra kaynamaya bırakalım taşma evresi geçince kısık ateşte patlıcanlar yumuşayana kadar pişirelim.


6-Dinlendirmeden servis yapmamanızı öneririm servis yapılmış halini çekemedim birazda fotoğraflar kötü çıktı maalesef. Servis için tavuk ve patlıcanlar ve suyu ile servis yapın ben öyle yapıyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar