Etli Kırmızı Biber Dolması Tarifi

Etli Kırmızı Biber Dolması Tarifi: Etli Kırmızı Biber Dolması Nasıl Yapılır?
Bugünün menüleri sizde neler bilmiyorum ama bende bugün kışlık ve yemek için aldığım biberlerle uğraştım diyebilirim tüm gün. Dolmalık biberleri dolaba koyarken bir kısmı ile günün menüsüne hazırladım. Sıcak ve taze taze geldi bunlar demlene demlene pişen kırmızı biber dolması az acılı olması ve biberlerin etli olması ile ayrı bir lezzet kazanmışlardı tadını tatmadan paylaşmak olmazdı. Sizde dolmayı sevenlerdenseniz bu mevsimde tatmanızı öneririm yaz biberi değil de sonbaharda yemenin tadı başka.
Etli Kırmızı Biber Dolması İçin Malzemeler:
1 kilo dolmalık kırmızı biber
100 gr kıyma
Maydanoz
1 adet domates
1 adet soğan
1,5 su bardağı pirinç
Karabiber
Biber ve domates salçası
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz


Etli Kırmızı Biber Dolması Hazırlanışı:

1-Biberleri kulplarını içeriye bastırarak kopardım ve çekirdek kalmaması için sudan geçirdim

2-İçi için öncelikle pirinci yıkadım ve iç harç yapacağım kaba aldım.

3-Üzerine domatesi, maydanozu ve soğanı ince olarak doğradım.

4-Karabiber, tuz, biber salçası, domates salçası, zeytinyağı ve sıvıyağ ilave ettim iyice karıştırdım.

5-Ve tek tek biberleri doldurdum ama ağızlarına kapak koymayı sevmiyorum yeşil bibere çok yaşıyor domates ama kırmızı biber için tercih meselesi diyorum damak tadınıza göre.

6-Tencereye ağızları yukarı doğru yerleştirin ve yarısını kadar su içine bir miktarda tuz atın ve kaynayınca en küçük göze alın kısık ateşte pişirin.


7-Dinlendirin ve servise hazır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar