Dolmalık Biber Doldurma Turşusu Tarifi

Dolmalık Biber Turşusu Nasıl Yapılır?
Turşuyu o kadar çok tüketen birisi değilim ama mutlaka bulundurmakta isterim ara sırada olsa insanın canı çekiyor. Turşu deyince hemen ilk aklıma aslında hamile bayanlar gelir bazıları abartılacak kadar tüketebiliyor ama bu hamilelikten dolayı olduğu için insan elinden gelmeden abartabiliyor. Turşuyu geçen yıl misafirlikte ilk olarak gördüm ve inanılmaz derece hoşuma gitmişti yapılan dolmanın sunumu ve tadı harikaydı bende tam mevsimi diyerek alışverişimi yaptım ve sonuç dolmalık turşumu kurdum kurmak isteyenlere de işte tarifi tadını bilmiyorum ama 20 gün sonra olduğunda paylaşırım artık yanına mercimekli pilav isteyenler buyursun.
Dolmalık Biber Doldurma Turşusu İçin Malzemeler:
750 gr dolmalık biber (orta boy tercih ettim ben)
2 adet orta boy domates
1 adet havuç
2 adet kırmızıbiber
3 baş sarımsak
1 miktar lahana
1 bağ nane
3 yemek kaşığı kaya tuzu
3 çay bardağı sirke



Dolmalık Biber Doldurma Turşusu Hazırlanışı:

1-Dolmalık biberleri öncelikle yıkayalım ve kulplarını tutarak içlerini çıkartalım içinde çekirdek kalmadığına emin olalım.

2-Domates, biber, lahanayı eşit büyüklükte doğrayalım, havucu rendeleyelim, sarımsakların bir başını üstü için ayıralım, diğerlerini ince olarak doğradıktan sonra nane birkaç parçaya çok küçültmeden doğrayalım.

3-Tüm malzemeleri geniş bir kaba alalım üzerine 1 yemek kaşığı kaya tuzunu ve 1 çay bardağı sirkeyi ilave edelim iyice harmanlayalım.

4-Dolmalık biberlerin içini dolduralım ve 3 kiloluk turşu için satılan bir plastik veya cam şişeye yerleştirelim.

5-Tüm biberleri doldurduktan sonra geriye bir miktar su kalacaktır o suyu atmayalım dolmalık biberlerin üstüne ilave edelim.

6-Şimdi turşunun suyunu ayarlayalım 2 yemek kaşığı tuzu az miktarda su ile iyice eritelim üzerine 2 çay bardağı sirke ilave edelim ve biber turşusunu üzerine ilave edelim ve üzerine dolacak kadar su ekleyelim.

7-Şişeyi yavaşça sallayalım tüm suyu tuzu ve sirkesi eşitlenecektir suyun miktarını ne kadar olduğunu kestirmek tam olarak olmuyor bende bu yöntemle eklemeyi tercih ettim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar