Kırmızı Biberli Mercimek Çorbası Tarifi

Kırmızı Biberli Mercimek Çorbası Tarifi:
Mercimek çorbasını kış mevsimi değil yazı bir kenara bırakalım diğer üç mevsimde sürekli olarak tüketebilirim öyle çok severiz aile olarak. Mercimek çorbasını köy kahvaltısında tüketen odlumu bilmiyorum ama ben içtim. Mercimek çorbasını köy ziyaretinde misafirlikte tadına doymadığım çorbanın hemen tarifini almaya koyuldum adım, adım uyguladım.  Tadı suyundan mıdır nedir o kadarda lezzetli olmadı diyebilirim ama sanırım onlar gibi ateşte pişirmem gerekiyordu tek eksik bu kaldı ama tadını beğenmeyen kalmadı ama benim içtiğim o tat değilmiş gibi geldi bana ama içenler aynı fikirde değildi çok beğendiler.
Kırmızı Biberli Mercimek Çorbası İçin Malzemeler:
3 çay  bardağı mercimek
1 adet soğan
1 adet kırmızı biber
1 tatlı kaşığı yarısı kadar biber salçası
3 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz
Kimyon
Kaynar su





Kırmızı Biberli Mercimek Çorbası Hazırlanışı:

1-Mercimekleri iyice yıkayıp kenara alalım. Sıvıyağını tencere alın üzerine mercimekleri ilave edin.

2-İyice kavurun mercimeği ve üzerine kaynar suyu ilave edin (göz ayarı kullandım 5 su bardağı kadar)

3-Kaynamaya başlayan mercimeğe ince kıyılmış kırmızı biber, soğanı ekleyin tencerenin ağzını kapatın.

4-İyice pişene kadar kaynatmaya devam. 35 dakika pişirdim yeterli oldu ama bazı mercimekler daha geç pişe bilir düdüklüde tercih edebilirsiniz daha kısa sürede hazır olacaktır.

5-Pişen mercimeği blender den geçirin ve servise hazır yapması kolay ama lezzeti harika.


6-Üzerine daha önce yaptığım bayat ekmekten kurutulmuş kıtır eklek ile servis yaptım afiyet olsun

Yorumlar

Popüler Yayınlar