Pileli Börek Tarifi

Pileli Börek Tarifi:
Yufkadan hazırlanabilecek en lezzetli pratik bir börek tarifi diyebilirim böreği kat, kat açmış gibi görüntü vererek hazırlayacağınız bu börek tarifi ara sıcak olarak hazırlayabilirsiniz. Helim peynir ve yumurtanın uyumu ile hazırladım her mevsim yapılabilecek olan böreği ramazan da değişik börek ve pratik tarif arayanlar için öneriyorum.
Benim fırınım büyük olduğu için dört adet kullandım fırını kabı küçük olanlar daha az yufka gidecektir.
Pileli Börek İçin Gerekli Malzemeler:
4 adet yufka
1 tutam maydanoz ben bol kullandım
1 kase helim peyniri
Sos için:
2 yumurta
1 su bardağı yoğurt
3 yemek kaşığı sıvıyağ
Üzeri İçin: Çörek otu




Pileli Börek Hazırlanışı:

1-Fırın tepsisini yağlayalım ve fırını 150 dereceye ayarlayın ısınmaya başlasın.

2-Yumurta, yoğurt ve sıvıyağını bir kasede iyice çırpın.

3-Yufkanın üstüne ister el ile ister fırça ile sosu sürelim.

4-Üzerine rendelediğimiz ve ince doğradığımız maydanoz ile hazırladığımız iç harcı yayayıl tüm yufkanın üstüne.

5-Elimiz ile katlayalım ve kumaş pile yapar gibi olacak biraz hızlı yaparsanız görüntüsü daha güzel olacaktır.

6-Fırın kabı büyüklüğünde keselim yufkayı ve yerleştirelim şeklini bozmadan.

7-Diğer yufkaları da yapalım ve yerleştirelim fırın kabına tüm işlem bitince sosun geri kalanını böreğin üstüne gezdirelim, çörek otunu serpelim ve fırın ayarını 200’e çıkaralım üzeri kızarana kadar pişirelim.

8-Biraz çıtır oluyor pişince çıtır börek sevenlere dilimleyip servis yapalım afiyet olsun.


Yorumlar

Popüler Yayınlar