Pancarlı Akdeniz Salatası Tarifi

Pancarlı Akdeniz Salatası Tarifi:
Mutfakta yeni olanlar tarifler arasında denenmiş ve lezzetinden emin bir şekilde hazırlayabilirler ama benim gibi uzun bir süre mutfakta olanlar doğaçlama olarak ve hangi lezzet hangisiyle uyum sağlar sebzelerde hangisi hangisinin lezzetini bastırır ortaya yeni ve birlikte nasıl bir lezzet ortaya çıkar deneyimler sonucu öğrenmişlerdir.  Yeni olanlar acaba yanlışmı yapıyorum mantığını değil benim gibi nasıl daha iyi yaparım telaşı sararsa bakın ortaya ne kadar farklı ve uyum içinde lezzetlere yolculuk yapıyorsunuz. Pancarı mutla haşlayarak kullanırız salataya ben haşlama yapmadan ama bekletmeden servis yaptım ve lezzeti inanılmaz güzeldi tam not alarak yeni denediğim salatayı her zaman yapacağım kesin işte tarif.
Pancarlı Akdeniz Salatası İçin Gerekli Malzemeler:
5 -7 dal marulun iç kısmından
1 adet salatalık
3-4 adet çeri domates
1 adet küçük boy pancar
Sosu İçin:
1 çay kaşığı elma sirkesi
2 kaşık zeytinyağı
1 adet limon suyu
1 küçük tutam ince kıyılmış maydanoz



Pancarlı Akdeniz Salatası Hazırlanışı:

1-Marulu ben doğramak yerine kopararak böldüm.

2-Salatalığı verev olarak üstüne doğrayıp serpiştirelim.

3-Domatesleri sadece dörde bölelim ve salatanın üstüne dağınık bir şekilde yerleştirelim.

4-En son olarak pancarın kabuklarını soydum ve rendeledim (bu işlemi yaparken elleriniz renk alabilir dilerseniz eldiven takabilirsiniz) ve salatanın üstüne yerleştirdim.

5-Sos malzemelerini bir kase de çırptım ve servis yapacağım an üzerine gezdirdim.

Not: Limon suyu pancarın sulanmasını sağladığı için salatayı sulu yapıyor bekletmeden servisi öneririm.

Yorumlar

Popüler Yayınlar